Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Toen besloot ik het heft in eigen hand te nemen. Ik verdiepte me in alles wat er te weten valt over acne en ontwikkelde mijn eigen methode om deze vervelende aandoening te bestrijden.
Het resultaat? "Geen acne meer": een e-book boordevol praktische tips en een bewezen effectief stappenplan om van puistjes naar perfectie te gaan.
Omdat ik weet hoe frustrerend acne kan zijn. De onzekerheid, de schaamte. het kan een enorme impact hebben op je leven. Ik wil anderen helpen diezelfde ellende te besparen en hen de kracht geven om hun acne te overwinnen.
Wat kun je verwachten in "Geen acne meer"?
Download dan nu "Geen acne meer" en begin vandaag nog met jouw reis naar een stralende, gezonde huid!
P.S. Laat je niet langer ontmoedigen door acne. Met "Geen acne meer" is er hoop!
Extra:
Samen kunnen we acne de kop indrukken!
Je kunt het risico op puistjes verkleinen door wat basis preventieve verzorging uit te voeren.
- Exfolieer je huid regelmatig
Vrij verkrijgbare behandelingen van benzoylperoxide kun je combineren met salicylzuur . Dit helpt de acne-bacterie te doden. Salicylzuur vind je onder meer terug in bepaalde reinigingsproducten zoals Effaclar Zuiverende Micro-Peeling Gel . Salicylzuur heeft een keratolytische werking, een ontschilferend effect. Dit kan helpen om puistjes op de kin uit te bannen. Het Effaclar Serum bevat ook salicylzuur, naast LHA en glycolzuur voor ondersteuning huidvernieuwing.
- Breng ijs aan op pijnlijke acne
Verminder de pijn van puistjes door gedurende vijf minuten ijs, ingewikkeld in een schone katoenen doek, op de huid te leggen. Het is niet nodig om druk uit te oefenen. Leg het op het puistje om het getroffen gebied te koelen. Dit helpt niet alleen om de pijn te verzachten, maar het vermindert ook de roodheid.
- Maak een afspraak met de dermatoloog
Soms is er een product op sterkte nodig om van hardnekkige puistjes op kin en kaaklijn af te komen. Een dermatoloog kan benzoylperoxide (met een Rx-sterkte), actuele antibiotica, topische retinoïden (zoals Tazorac of Retin -A) of actueel dapson, zoals Aczone, voorschrijven. In ernstige gevallen van acne op de kin en kaaklijn kan ook isotretinoïne worden voorgeschreven.
Als je er geen last van hebt, dan kun je acne, puistje en mee-eters het best met rust laten tot ze vanzelf genezen of openspringen. Wil je een puistje per se verwijderen, ontsmet dan een naaldje, prik heel voorzichtig in het witte kopje en laat de pus eruit lopen. Laat het wondje verder met rust, dan zal het vanzelf genezen. Krabben en knijpen bij acne, puistjes en mee-eters kan leiden tot hevige huidinfecties.
Er zijn allerlei gekke middeltjes waarvan wordt beweerd dat ze puistjes op wonderbaarlijke wijze kunnen doen verdwijnen. Enkele voorbeelden zijn slakkenslijm (allantoïne) zinkzalf, tandpasta, aardappelsap, yoghurt, bessenjam, maïzena en zelfs DDD zeep! Je moet ze echter niet op je huid smeren! Ze drogen de huid namelijk uit, maken deze extra vet, irriteren de reeds geïnfecteerde huid of verstoren de vochtbalans!
Puistjes verdwijnen sowieso binnen enkele dagen tot weken, dus smeer er nooit zomaar iets op. Wanneer je veel last hebt van acne, puistjes en/of mee-eter, vraag dan liever raad bij je huisarts. In dit artikel kun je terecht voor een 3-stappenplan om acne te behandelen…
Heb jij aanvullende tips tegen acne of heb je een vraag of opmerking over de behandeling van puistjes en mee-eters? Laat dan hieronder je reactie achter!
Top artikel! Eindelijk eens iets to the point. Voor mensen met ernstige acne werken al die huis tuin en keukentips nu eenmaal niet. Ik gebruik zelf crème op basis van vitamine A zuur. Ben er super blij mee en heb zelfs gemerkt dat het mijn rimpels verminderd. Is echt een aanrader voor iedereen!
Ik ben 22 en heb nog net zo veel last van puistjes als in mijn pubertijd. Ik kan het niet laten om ze uit te drukken. Vooral de steenpuisten op mijn rug, want die zijn soms erg pijnlijk. Ik ben erfelijk belast, mijn vader had het vroeger heel erg en mijn broertje kan niet zonder antibiotica. Ik heb geen zin om aan de antibiotica te zitten. Mijn oma gaf me de tip om biergisttabletten te slikken. Ze had last van zwerende wonden en de tabletten hielpen erg goed. Ze schijnen wel erg vies te smaken. Binnenkort ga ik het proberen. Overigens drink ik al twee jaar veel water, maar dat helpt niet.