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Lifestyle adjustments can play a significant role in managing eczema (atopic dermatitis) and reducing the frequency and severity of flare-ups. Here are some practical lifestyle changes that may help you if you have eczema:
There are several differential diagnoses for nummular eczema.
Atopic dermatitis: Distinguishing idiopathic nummular eczema from atopic dermatitis with primarily nummular lesions requires the application of validated diagnostic criteria.
Stasis dermatitis: This condition is often associated with findings of venous insufficiency, including edema, varicose veins, and atrophic hypopigmented scars (atrophie blanche). Lesions consist of erythematous patches that may progress to scaly plaques involving the ankle and distal lower leg. Plaques may be exudative, lichenified, or superimposed on varicosities.
Asteatotic eczema: Also known as eczema craquelé, this condition appears as diffuse erythema and fine-scale, with small irregular fissures and cracks, most commonly on the bilateral lower legs.
Fixed drug eruption: This condition presents with 1 or multiple well-circumscribed circular red to brown patches or edematous plaques that recur in the exact location when the patient is exposed to the implicated drug.
Erythema annulare centrifugum: This condition appears as arcuate or round plaques with central clearing with a trailing scale at the outermost edge.
Bullous pemphigoid: This condition can present with nonspecific, pruritic, eczematous lesions for a prolonged period before the appearance of classic blisters.
Tinea corporis: This condition presents with one or multiple circular erythematous scaly plaques with central clearing. A potassium hydroxide (KOH) preparation will show the segmented hyphae and arthrospores characteristic of all dermatophyte infections.
Majocchi granuloma: This condition demonstrates multiple perifollicular pustules coalescing to form erythematous scaly plaques.
Impetigo: This condition presents as "honey-colored" or golden-crusted papules and plaques with an erythematous base.
Secondary syphilis: This condition appears as diffuse pink, red, violaceous, or brown papules and plaques with an overlying scale that often involves the palms and soles.
Charakteristisches Merkmal eines nummulären Ekzems sind runde rötliche bis bräunliche Flecken auf der Haut. Ihre Form erinnert an Münzen. Die Flecken können zwischen einem und 10 Zentimetern Durchmesser haben.
Die Flecken können jucken und brennen, nässen zunächst und verkrusten dann. Bilden sich gelbliche Krusten, deutet dies auf eine zusätzliche Infektion mit Bakterien hin.
Bei manchen Menschen mit einem nummulären Ekzem entwickeln sich einzelne Ausschläge, bei anderen sehr viele. Meist treten sie an den Beinen oder Armen, Händen oder Füßen auf. Finden sie sich am Rumpf, dann meist am Unterbauch, unteren Rücken oder Gesäß.
Die Ausschläge können mehrere Wochen oder sogar Monate bestehen bleiben. Im Lauf der Zeit werden sie trockener und schuppig. Manchmal verblassen die Flecken in der Mitte und sehen dann ringförmig aus.
Afhankelijk van de eczeemvorm zijn de uitingen en de plek verschillend. Hieronder volgt per eczeemvorm de verschijnselen.
Constitutioneel of atopisch eczeem
Dit is de meest voorkomende vorm. Dit eczeem heeft een erfelijke component. Het eczeem is als volgt te herkennen:
Seborroïsch eczeem
Dit eczeem komt vaak voor. Het komt net wat vaker bij mannen dan bij vrouwen voor. De verschijnselen zijn:
Acrovesiculeus eczeem of blaasjes eczeem
Dit eczeem is soms het gevolg van een schimmelinfectie aan de voeten of in de lies. De kenmerken zijn.
Nummulair eczeem
Dit is een chronisch eczeem. Het kenmerkt zich door: